Mombasa
Autor | Alexander Pfister |
Grafika |
Klemens Franz, Andreas Resch
|
Vydavatel (rok) | Pegasus Spiele, eggertspiele (2015) |
Počet hráčů | 2 - 4 |
Délka | 75 - 150 min |
Žánr a mechanika | Kolonizace Afriky, 19. století; investování, expanze, deck-building |
Lokalizace hry | Původní anglická verze, materiál jazykově nezávislý |
Garant pravidel 4P | Pavel Ranocha |
Pravidla pro Čtyřpohár
Primární verzí pravidel pro Čtyřpohár budou anglická pravidla, která jsou dodávána v krabici s hrou. Pro zájemce zde přikládáme jejich českou verzi. Nijak neručíme za její správnost, nejsme si však vědomi toho, že by obsahovala nějaké chyby nebo nekonzistence, až na tuto jednu drobnost:
- str. 2, bod 5: správně má být "Jestliže jste postupovali správně, bude na vrchním políčku levého sloupce ..." (namísto "pravého")
A. Výklady nejasných pravidel
Výhody ze stupnic společností se nesčítají. Dosáhne-li tedy hráč druhého milníku, používá silnější verzi (u pasivní výhody), resp. může svým žetonem obsadit jedno (!) z příslušných políček v každém kole. Obsadí-li políčko se slabší verzí výhody (typicky proto, že silnější verze je již obsazena někým jiným), využije této slabší výhody.
Všechny výhody ze stupnic společností jsou aktivovány na konci tahu, během kterého je hráč získal. Toto je drobná změna oproti anglickým pravidlům, které říkají, že jsou aktivní od jeho dalšího tahu.
Dále uvádíme seznam potenciálně přehlédnutelných pravidel, jak ho sestavil Jirka Bauma, za což mu děkujeme.
Po prostudování fór na BGG jsme upravili poslední položku týkající se účetních bodů.
- dílek s obchodníkem s drahokamy - nebere si drahokam navíc za sebe
- když v nějakém tahu získá hráč schopnost na stupnicích společnostech, platí mu až od příštího tahu
- knížka s 3 kávami a 3 bedničkami se dá splnit i 6 kávami
- na polích bonusů za převahy si můžu zvolit i horší bonus
- knížky se dají přestavovat, ale nikoliv B-čka a C-čka A-čky
- startovní dílek s knížkou se dá taky otočit nebo překrýt jinou knížkou
- velký peníz a malý peníz opravdu nemají ve hře žádný funkční rozdíl
- na začátku kola není povinnost využívat všechny sloty na karty
- +1 zboží dílek se přidává ke zboží až když je hráč na tahu
- první tahem v kolem nesmí první hráč obsadit pole dávající prvního hráče pro příští kolo
- pole pro prodej karty se nesmí jenom blokovat, pole pro nákup karty se smí jenom blokovat (ale ztratí se tím peníz)
- získá-li hráč během tahu nějakou výhodu, a ta výhoda jsou peníze, může je použít ještě v tom samém tahu
- kalamář se může zastavit i na otočené knížce
- výhodu rušení domečků společností je možno nevyužít
- knížkové body získané v jednom tahu se sčítají, s výjimkou situace, kdy hraji účetního a získám bod(y) z knížky, na níž skončím, a bod(y) ze samotného účetního; tyto se nesčítají a musí být využity postupně
B. Změny a doplnění pravidel
Nalosování stupnic společností bude náhodné a centrální, pro všechny stoly stejné. Po něm si hráči (najednou, tajně) zvolí ze dvou startovacích destiček. Tyto již budou losovány na každém stole individuálně
C. Vaše otázky ke hře
Pokud budete mít jakékoli další dotazy, pište je prosím na fórum.