Mombasa

Mobasa

Autor Alexander Pfister
Grafika
Klemens Franz, Andreas Resch
Vydavatel (rok) Pegasus Spiele, eggertspiele (2015)
Počet hráčů 2 - 4
Délka 75 - 150 min
Žánr a mechanika Kolonizace Afriky, 19. století; investování, expanze, deck-building
Lokalizace hry Původní anglická verze, materiál jazykově nezávislý
Garant pravidel 4P Pavel Ranocha

Pravidla pro Čtyřpohár

Primární verzí pravidel pro Čtyřpohár budou anglická pravidla, která jsou dodávána v krabici s hrou. Pro zájemce zde přikládáme jejich českou verzi. Nijak neručíme za její správnost, nejsme si však vědomi toho, že by obsahovala nějaké chyby nebo nekonzistence, až na tuto jednu drobnost:

A. Výklady nejasných pravidel

Výhody ze stupnic společností se nesčítají. Dosáhne-li tedy hráč druhého milníku, používá silnější verzi (u pasivní výhody), resp. může svým žetonem obsadit jedno (!) z příslušných políček v každém kole. Obsadí-li políčko se slabší verzí výhody (typicky proto, že silnější verze je již obsazena někým jiným), využije této slabší výhody.

Všechny výhody ze stupnic společností jsou aktivovány na konci tahu, během kterého je hráč získal. Toto je drobná změna oproti anglickým pravidlům, které říkají, že jsou aktivní od jeho dalšího tahu.

Dále uvádíme seznam potenciálně přehlédnutelných pravidel, jak ho sestavil Jirka Bauma, za což mu děkujeme.

Po prostudování fór na BGG jsme upravili poslední položku týkající se účetních bodů.

- dílek s obchodníkem s drahokamy - nebere si drahokam navíc za sebe
- když v nějakém tahu získá hráč schopnost na stupnicích společnostech, platí mu až od příštího tahu
- knížka s 3 kávami a 3 bedničkami se dá splnit i 6 kávami
- na polích bonusů za převahy si můžu zvolit i horší bonus
- knížky se dají přestavovat, ale nikoliv B-čka a C-čka A-čky
- startovní dílek s knížkou se dá taky otočit nebo překrýt jinou knížkou
- velký peníz a malý peníz opravdu nemají ve hře žádný funkční rozdíl
- na začátku kola není povinnost využívat všechny sloty na karty
- +1 zboží dílek se přidává ke zboží až když je hráč na tahu
- první tahem v kolem nesmí první hráč obsadit pole dávající prvního hráče pro příští kolo
- pole pro prodej karty se nesmí jenom blokovat, pole pro nákup karty se smí jenom blokovat (ale ztratí se tím peníz)
- získá-li hráč během tahu nějakou výhodu, a ta výhoda jsou peníze, může je použít ještě v tom samém tahu
- kalamář se může zastavit i na otočené knížce
- výhodu rušení domečků společností je možno nevyužít
- knížkové body získané v jednom tahu se sčítají, s výjimkou situace, kdy hraji účetního a získám bod(y) z knížky, na níž skončím, a bod(y) ze samotného účetního; tyto se nesčítají a musí být využity postupně

B. Změny a doplnění pravidel

Nalosování stupnic společností bude náhodné a centrální, pro všechny stoly stejné. Po něm si hráči (najednou, tajně) zvolí ze dvou startovacích destiček. Tyto již budou losovány na každém stole individuálně

C. Vaše otázky ke hře

Pokud budete mít jakékoli další dotazy, pište je prosím na fórum.